Suomen Verkkoviestintäkeskus kehittää oman asiakasapplikaation

Suomen Verkkoviestintäkeskus SVVK:ssa on meneillään mielenkiintoinen mobiilisovelluksen kehitysprojekti, jossa asiakaspalvelu ja asiakkaan tarpeet on asetettu etusijalle. Samanaikaisesti Suomen Verkkoviestintäkeskuksen CRM-järjestelmä päivitetään.

Idea sai alkunsa halusta palvella asiakkaitamme yhä paremmin tehostaen heidän liiketoimintaansa. Kehitteillä olevan applikaation, jonka nimeksi on valikoitu SVVK Apps, avulla sekä asiakkaat että Suomen Verkkoviestinnän alihankintayritykset saavat elävämmän kuvan toisistaan helppokäyttöisen applikaation muodossa.

Perinteisten kliseiden sijaan välittyy parempi kuva yrityksen luonteesta, karismasta, yrityskulttuurista sekä luovuudesta.

SVVK Appsin avulla asiakkaat pääsevät katselemaan ja hallinnoimaan omia tietojaan ja tilauksiaan ja selailemaan voimassa olevia ja päättyneitä toimeksiantojaan. Muun muassa tarkoituksena on, että asiakas pystyisi applikaation avulla myös lisäämään laskuja, joita SVVK on ottanut toimeksiantona vastaan reklamoida ja hoitaa onnistuneesti maaliin asiakkaiden antamalla valtakirjalla.

Uuden applikaation avulla yrittäjät saavat myös informaatiota uusista aiheettomista laskuttajista, viranomaisten työ tehostuu ja samalla palvelu ennaltaehkäisee mahdollisen rikoksen haittavaikutuksia kotimaisille yrityksille. Näin ollen kehitteillä olevassa applikaatiossa on myös suomalaista yhteyskuntaa palveleva yleishyödyllinen ulottuvuus rikoksentorjuntavälineenä.

Toinen applikaation tuoma kilpailuetu on tuotannon nopeus. Lähes jokainen hakemus voidaan tarkistaa työpäivän aikana. Tyypillisesti vastaaviin palveluihin ja reklamaatioihin menee käsittelyaikaa 5–14 vuorokautta. Tämän kilpailuedun mahdollistaisi pitkälti automatisoitu järjestelmä.

“Tällä hetkellä applikaatio alkaa olemaan testausvaiheessa, jolloin tarkistamme eri vaiheiden toimivuuden ja sovitamme sen yhteen meidän oman CRM-järjestelmämme kanssa, jota myös päivitetään applikaation kehittämisen rinnalla,” kertoo Suomen Verkkoviestintäkeskuksen IT-vastaava Mika Södergård.

Applikaation kehitystyö tehdään suurilta osin yhdessä, jo olemassa olevien työntekijöiden kanssa mutta olemme myös käyttäneet ulkoistetun palvelutarjoajan apua muun muassa koodauksen suhteen, etenkin applikaation alkuvaiheessa. Yrityksen sisältä löytyy runsaasti kokemusta sekä tekoälystä että IT-järjestelmien kehittämisestä.

Asiakkaat otetaan mukaan testausvaiheeseen, jotta varmistetaan applikaation toimivuus ja helppokäyttöisyys. Testausvaiheessa kerätään palautetta ja viimeistellään sovellus juuri sellaiseksi, että se palvelee asiakkaitamme mahdollisimman hyvin. Näin pystymme auttamaan suomalaisia yritysasiakkaitamme luomalla hyviä ja kestäviä ratkaisuja, jotka kantavat vuodesta toiseen. Innolla odotamme SVVK Apps -sovelluksen julkaisua, joka ajoittuu elokuulle 2022.

Jos olet jo asiakkaanamme, pääset mukaan sovelluksen testausvaiheeseen täyttämällä yhteydenottolomakkeen tästä.

Lisätietoja testausvaiheesta saa tilaamalla: asiakaspalvelu[at]verkkoviestintakeskus.fi


Vieritä ylös