Hakemistopalveluiden irtisanominen - mitä eroa eri mittaisilla palveluilla on?
(19.11.2024)
Yrittäjille on tarjolla hakemistopalveluiden irtisanomista toteutettuna monella eri tavalla. Hakemistojen irtisanominen saatetaan tehdä joko kerran asiakkaan tilattua palvelun, tai vaikkapa viikoittain pidemmän ajanjakson ajan. Näillä on kuitenkin muutakin oleellista eroa kuin pelkkä sopimuksen kesto.
Me SVVK:lla tarjoamme pääsääntöisesti sopimusta, jossa irtisanominen tehdään koko sopimuksen ajan viikoittain asiakkaan valtuuttamana. Tämä on tärkeää siksi, että mm. hakemistojen määrä, hakemistoja ylläpitävät yhtiöt, niiden yhteystiedot ja muu irtisanomiseen liittyvä tietomateriaali elää jatkuvasti.
Tilanteessa, jossa hakemisto vaikkapa aloittaa toimintansa sen jälkeen, kun olemme toimittaneet asiakkaamme valtakirjan tiedoksi hakemistoille sopimuksestamme, tämä uusi hakemisto ei tuota tietoa tule saamaan, mikäli sopimukseen kuuluu tehdä irtisanominen vain yhden kerran. Tästä syystä on tärkeää, että irtisanominen toimitetaan myös uusille, sopimuksen aikana myöhemmin aloittaville hakemistoille.
Mitä hyötyä sitten on kertairtisanomisesta? No siitä on toki se hyöty, että irtisanominen myös siinä tapauksessa toimitetaan hakemistopalveluille. Tämän kaltaisessa sopimuksessa jää kuitenkin myöhempi seurantatyö ja mahdolliset uudet irtisanomiset asiakkaan vastuulle.
Toki myös me toimitamme asiakkaan niin halutessa ainoastaan kertairtisanomisen, jolla onkin paikkansa esimerkiksi siinä tapauksessa, kun liiketoimintaa ollaan lopettamassa ja yrittäjä haluaa varmistaa sopimusten asianmukaisen päättämisen ilman tarvetta jatkotoimille, kuten aiheettomien hakemistolaskujen reklamoinnille myöhemmin.
Tarjoamme hakemistojen irtisanomispalvelua kolmen, kuuden ja kahdentoista kuukauden mittaisena. Näin jokainen yritys löytää palveluvalikoimastamme juuri itselleen sillä hetkellä parhaiten soveltuvan palvelukokonaisuuden.
Ota yhteyttä tai jätä soittopyyntö edustajallemme!
Varovaisuutta suurten lupausten suhteen – huijarit tarjoavat nyt palveluitaan ilmaiseksi
(26.09.2024)
Hyvät yrittäjät,
varoitamme nyt huijareiden yleistyneistä keinoista, joissa käytetään houkuttimina ilmaisia palveluita. Tilanteet ovat todennäköisesti osa suurempaa huijausvyyhtiä.
Epäilyttävät kaupustelijat ovat nyt käyttäneet houkuttelevia mainospuheita tarjoten palveluitaan jopa täysin vastineetta. Toiminnan tarkoitus on saada asiakkaan luottamus ja sen jälkeen kerätä henkilökohtaisia tietoja tai houkutella yrittäjä sitoutumaan kaupallisiin sopimuksiin. Nämä eivät koske ainoastaan kuluttajakauppaa, vaan tilausansoja on ruvettu soveltamaan myös yrityksiin suunnatuissa harhautuksissa.
Tilanteita, joissa hälytyskellojen tulisi soida:
• Tietojen kalastelu: Ilmaisen palvelun, kuten vaikkapa tutustumistarjouksen yhteydessä pyydetään rekisteröitymään ja antamaan henkilötietoja tarjouksen hyväksymiseksi. Tarkoituksena on kerätä arkaluontoisia henkilötietoja, kuten nimi, osoite, yhteystiedot ja sähköpostiosoite. Saatuja tietoja voidaan käyttää myöhemmin identiteettivarkauksissa ja muissa rikollisissa tarkoituksissa.
• Painostavat myyntitilanteet: Hoputtaminen ja pelottelu ovat yleensä painostamista, jolla yrittäjä houkutellaan tekemään sitoumuksia tai ostamaan palveluita, joita hän ei oikeasti tarvitse tai halua. Jos asiakkaalle ei anneta aikaa perehtyä tarjouksen sisältöön ja palvelua tarjoavan tahon taustoihin, ei tarjoukseen kannata tarttua. Painostusta käytetään erityisesti sijoitus- ja vakuutustarjouksissa.
• Petolliset palvelut ja sopimukset: Monet huijarit houkuttelevat ”ilmaisella lounaalla” vain saadakseen yrittäjä allekirjoittamaan itselleen epäedullisia sopimuksia, joihin liittyy piilokustannuksia tai pitkäaikaisia sitoumuksia, joista on vaikea päästä eroon. Usein luvatut palvelut myös osoittautuvat yritykselle täysin hyödyttömiksi ja pahimmassa tapauksessa aiheuttavat taloudellista vahinkoa, kun asiakas luottaa saaneensa sellaisen palvelun, joka hänelle myytiinkin.
Myös kilpailijoiden mustamaalaaminen kertoo omaa kieltään palvelua tarjoavan tahon tarkoitusperistä: kunniallisella asialla olevan yrityksen ei tarvitse perustella tarpeellisuuttaan kilpailevaa palvelua moittimalla tai polkemalla hintoja jopa nollaan.
Miten suojautua:
• Tee taustatutkimusta: Selvitä, mikä taho palvelua tarjoaa ja mikä heidän tavoitteensa on. Luotettavat yritykset eivät käytä epäilyttäviä houkuttimia saadakseen palvelunsa kaupaksi.
• Vältä antamasta henkilökohtaisia tietoja: Ole varovainen, jos sinua pyydetään antamaan omia henkilötietojasi. Yritysten väliset sopimukset tehdään yritysten kesken, vaikkakin sopimuksen tekoon ihmistä tarvitaankin.
• Kuuntele vaistoasi: Jos tarjous kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta, sitä se todennäköisesti myös on.
Suoramarkkinoinnin pelisäännöt SVVK:n palveluissa
(20.06.2024)
Ylläpidämme jatkuvasti tietouttamme suoramarkkinointialan lainsäädännöstä sekä koulutamme henkilökuntaamme, jotta voimme taata yrittäjille parhaan mahdollisen osaamisen alallamme. Voit tutustua näkemyksiimme sekä alan keskeisiin säädöksiin tästä:
Suoramarkkinoinnin pelisäännöt
Asiakkaamme voivat ottaa yhteyttä mahdollisissa ongelmatilanteissa ja lisäkysymyksissä asiakaspalveluumme. Vastaamme viesteihin mahdollisimman pian.
Yrittäjille jälleen aiheettomia uhkauspuheluita - nyt soittelee Airlink Aland Ab
(11.03.2024)
Asiakkaidemme mukaan Airlink Aland Ab -niminen taho on lähestynyt heitä puhelimitse. Puheluilla on kerrottu, että Markkinointiesto- tai Markkinointisuojaus -tuotetta koskeva lasku olisi maksamatta ja siirtymässä ulosottoon, ellei sitä suoriteta välittömästi.
Olemme tiedottaneet asiakkaitamme aiemmin mm. nimillä Silom MBK Consulting, Citlom, Lugano ja Elämän areena toimineesta huijauslaskuttajasta, jonka laskuissa oli mainittu tuotteeksi niin ikään Markkinointiesto tai Markkinointisuojaus. Myös tämän Airlink Aland Ab:n (y-tunnus 2497412-5) uhkaukset ovat tähän mennessä osoittautuneet täysin perättömiksi: jos joku on kyseisen palvelun joskus tilannutkin, minkäänlaista palvelua ei ole tilaajalle toimitettu, eikä laskuttaja ole riitatilanteissa pystynyt todentamaan ensimmäistäkään tilausta oikeasti tapahtuneen.
Olkaa siis jatkossakin tarkkana uhkaavasävyisten viestien ja laskujen kanssa. Jos ette tunnista alkuperäistä laskua ja saamassanne yhteydenotossa annetaan hyvin lyhyt maksuaika, uhkaillaan ulosotolla, luottotietojen menettämisellä ja kulujen huomattavalla kasvamisella, on kyseessä todennäköisesti harmaan alueen toimija.
Varoitus Palveluturvakeskus-nimisestä laskuttajasta
(22.11.2023)
Palveluturvakeskus -niminen taho on lähettänyt asiakkaillemme perusteettomia laskuja. Kehotammekin asiakkaitamme kiinnittämään huomiota ja noudattamaan erityistä varovaisuutta Palveluturvakeskus -nimisen yrityksen yhteydenottoyrityksiin.
Alihankkijaltamme irtisanottu työntekijä kontaktoi asiakkaitamme kilpailijamme nimissä hyödyntäen meiltä mukaansa anastamaansa asiakasrekisteriä, ja myy nyt asiakkaillemme perusteettomia sopimuksia väittäen, että me emme toimisi sopimuksen mukaisesti. Kuten asiakkaamme ovat varmasti tietoisia, moiset väitteet ovat vailla minkäänlaista totuuspohjaa.
Olethan tarkkana yrityksellesi kohdistettujen laskujen ja puheluiden suhteen, sillä epähuomiossakin maksetusta sopimuksesta voi olla vaikea päästä eroon.
Muistutamme myös, että meidän tarjoamamme palvelut ovat määräaikaisia, eivätkä ne jatku ilman erillistä uutta sopimusta, jota seuraa aina kirjallinen tilausvahvistus.
Mikäli kyseinen yritys Palveluturvakeskus on lähestynyt teiltä kyseenalaisin myyntiargumentein, pyydämme ilmoittamaan asiasta asiakaspalveluumme. Asiakaspalvelumme palvelee numerossa 09 42890653 arkisin klo 10-14 ja osoitteessa asiakaspalvelu@verkkoviestintakeskus.fi.
Varoitus e-laskuna saapuvista aiheettomista laskuista
(08.11.2023)
Eräät hakemistopalvelut ovat alkaneet lähettämään aiheettomat laskunsa suoraan yrittäjän e-laskujärjestelmään ilman, että asiasta olisi sovittu millään tavalla yrittäjän itsensä kanssa. Verkkolaskuosoitteistohan on julkinen, mikä on nyt saanut tietyt harmaan alueen toimijat hyödyntämään tietokantaa omiin tarkoitusperiinsä.
Asiakkaamme ovat kertoneet, että aiheeton lasku on lähes mennyt maksuun asti, kun yrittäjä ei ole huomannut tarkistaa suoraan verkkopankkiin saamansa e-laskun suorituksen alaisuutta. Jos lasku epähuomiossa maksetaan, on sen kiistäminen ja aiheettoman maksun takaisin vaatiminen lähestulkoon mahdotonta, sillä maksettu lasku katsotaan sellaisenaan hyväksytyksi. Kehotamme siis yrittäjiä tarkkuuteen myös e-laskuja maksaessa.
Myös Lex Perintä Oy jatkaa edelleen aiheettomien perintäkirjeiden lähettämistä, vaikkakin määrät ovat huomattavasti vähentyneet. Asiakkaamme voivat toimittaa jatkossakin kaikki Lex Perinnän maksuvaatimukset meille käsittelyyn. Laskut voi toimittaa meille postitse, sähköpostitse tai SVVK App -sovelluksemme kautta.
Kaikissa hakemistoasioissa voitte olla yhteydessä asiakaspalveluumme tai jättää edustajallemme soittopyynnön vaikkapa oheisen yhteydenottolomakkeen tai chat-toiminnon kautta. Edustajamme ottavat yhteyttä aina Verkkoviestintäkonsultit Oy:n Yrityssuoja- tai Suomen Verkkoviestintäkeskus -palveluista.
Business Finlandin innovaatiorahoitusta saanut sovelluksemme SVVK App on valmis!
(21.08.2023)
Halusimme alan edelläkävijänä tarjota asiakkaillemme jotain uutta ja todella hyödyllistä. Niinpä syntyi oma sovellus SVVK App, jota kautta asiakkaamme voivat vastaanottaa ja lähettää viestejä ja materiaali- tai aineistopyyntöjä sekä seurata, miten omat toimeksiannot etenevät. Parasta tässä on tietysti se, että sovellus on asiakkaille ilmainen.
Aloitamme tunnusten portaittaisen toimittamisen asiakkaillemme 22.8.2023. Tunnukset toimitetaan tekstiviestillä.
Lex Perintä Oy jatkaa yrittäjien aiheetonta uhkailua
(21.06.2023)
Lex Perintä Oy on lähettänyt yrittäjille aiheettomia perintäkirjeitä otsikolla "Esitys sovittelusta perintäasiassa haasteuhka". Kirjeissä on vähennetty alkuperäisen, aiheettoman ja jo aiemmin kiistetyn laskun sekä aiempien perintäkulujen loppusummasta puolet ja kerrotaan, että mikäli asiakas maksaa saatavan, he ovat valmiita lopettamaan perinnän. Muussa tapauksessa he joutuvat jatkamaan perintää, josta tulee kertymään asiakkaalle merkittäviä lisäkustannuksia.
Silloin, kun alkuperäinen lasku on aiheeton, perintäkirjettäkään ei kuulu maksaa. Muistutamme myös, että maksamalla aiheettoman laskun maksaja myöntyy alkuperäisen laskun oikeellisuuteen ja samalla aiheellisuuteen, ja näin myös palvelun sopimusehdot sitovat yrittäjää jatkossa.
Asiakkaidemme meille toimittamat kirjeet ovat koskeneet yli vuoden takaisia laskuja. Jos yrittäjä maksaa tämän kaltaisen aiheettomaksi katsomansa laskun, hän on sopimusehtojen mukaan velvollinen maksamaan myös mahdolliset myöhemmät laskut uusilta sopimuskausilta, mikäli laskutettua sopimusta hakemistonäkyvyydestä ei ole irtisanottu asianmukaisesti.
Kehotamme yrittäjiä erityiseen varovaisuuteen sellaisten laskujen kanssa, joiden aiheellisuudesta ei ole varmuutta. Maksamalla summaltaan vähäisenkin laskun saattaa samalla tulla tilanneeksi itselleen tukun hakemisto-ongelmia sekä uusia aiheettomia laskuja.
Asiakkaamme voivat toimittaa saamansa haasteuhkaukset meille käsiteltäväksi tavalliseen tapaan.
Osoitteemme on muuttunut
(05.06.2023)
Postiosoitteemme on 1.6.2023 lähtien Verkkoviestintäkonsultit Oy / SVVK Suomen Verkkoviestintäkeskus, Piiponraitti 1, 37500 LEMPÄÄLÄ. Muut yhteystietomme säilyvät ennallaan.
Pari varoituksen sanaa hakemistorintamalta
(14.04.2023)
Haluamme jälleen muistuttaa yrittäjiä kevään korvilla heräilevistä hakemistokauppiaista. Sen lisäksi, että yrittäjät saavat yhteydenottoja uusilta hakemistokauppiailta tuoreine myyntipuheineen, samat vanhat veijarit kokeilevat uusia kikkoja ja toisinaan vanhojakin hämäten yrittäjää aloittamalla puheensa: "Teillähän on ollut tämä sopimus meillä, tietoja tarkistaakseni soittelin..."
Kuten useimmat yrittäjät tietävätkin, tuon kaltaiset puheet johtavat usein laskun saapumiseen, vaikka palvelusta puhelun päätteeksi kieltäytyisikin. Mikäli teillä on tilattuna valtuutuksen sisältävä palvelumme, toimittakaa arveluttavat laskut meille tarkistettavaksi ja mahdollista reklamaatiota varten.
Lex Perinnän aiheettomia maksuvaatimuksia tipahtelee asiakkaillemme edelleen, tosin huomattavasti aiempaa vähemmän. Olemme tiedottaneet luottotietoyhtiötä kiistämistämme Lex Perinnän trattauhkaisista maksuvaatimuksista, jotta he voivat estää mahdollisen aiheettoman maksuhäiriömerkinnän syntymisen. Voimmekin iloksemme kertoa, että olemme toimillamme estäneet asiakkaillemme muodostumasta jopa ratkaisevasti liiketoimintaa haittaavia maksuhäiriömerkintöjä.
Vaikka häiriömerkintä olisi aiheeton, sen poistaminen on usein mahdotonta tai vähintään työlästä, ellei laskusta ole aiemmin reklamoitu, joten olkaa aina tarkkana vähäpätöiseltäkin vaikuttavan aiheettoman laskun kanssa. Suomalaiselta toimijalta saapuvaan aiheettomaan laskuun täytyy aina reagoida jollakin tavalla; ellei laskua aio maksaa, siitä täytyy reklamoida laskun lähettäjälle.
Aiemmin aiheettomia laskuja lähettänyt Citlom on laskuttanut yrittäjiä viime aikoina ainakin nimillä Silom MBK Consulting Oy, Lugano ja Elämän areena. Joissakin laskuissa on ollut logona piirroskuva kruunusta. Kyseinen taho on soitellut myös perintäpuheluita, joissa on väitetty, että edellisvuonna tehdystä tilauksesta olisi lasku maksamatta. Minkäänlaista palvelua Citlomilla ei kukaan ole kuitenkaan havainnut olevan, vaikka olisi laskun epähuomiossa maksanutkin. Jos siis saatte kruunun kuvalla varustetun oudon laskun, sitä ei kannata suin päin mennä maksamaan selvittämättä laskun oikeellisuutta.
Asiakaspalvelumme tavoitat arkisin klo 10-14 joko tästä kotisivumme alanurkasta löytyvän chat-toiminnon kautta tai puhelimitse. Muina aikoina voit lähettää sähköpostia, johon vastaamme mahdollisimman pian.
Lex Perintä Oy lähettää edelleen aiheettomia perintäkirjeitä
(27.01.2023)
Olemme tiedottaneet asiakkaitamme aiemmin Lex Perintä Oy:n hyvän perintätavan vastaisesta toiminnasta. Olemme tehneet Aluehallintovirastolle ilmoituksia asiasta sekä olleet yhteydessä Suomen Asiakastietoon, joka julkaisee protestoituja trattoja. Lex Perinnän lain vastaista toimintaa ei vielä ole saatu loppumaan, mutta asia on aktiivisessa käsittelyssä.
Lex Perintä Oy on nyt lisännyt laskuihinsa huomautuksen, jossa kerrotaan uudesta perintälaista, jonka mukaan luottohäiriömerkintä poistuu maksamalla laskun. Tieto sinällään on aivan oikea, mutta täysin aiheettomassa, jo kertaalleen kiistetyssä perintäkirjeessä sen tarkoituksena on vain saada yrittäjä maksamaan aiheeton lasku. Maksamalla laskun yrittäjä myöntyy sen oikeellisuuteen, ja jopa merkittävästi yritystoimintaa vaikeuttavaa luottohäiriömerkintää saattaa olla myöhemmin mahdoton todistaa aiheettomaksi. Aiheetonta laskua ei siis saa missään nimessä maksaa.
Asiakaspalvelumme neuvoo mielellään aiheettomiin hakemistolaskuihin ja niitä koskeviin perintäkirjeisiin liittyvissä asioissa.
Citlom laskuttaa jälleen, nyt toiminimellä Lugano
(12.01.2023)
Asiakkaitamme aiemmin aiheettomilla laskuillaan piinannut Silom MBK Consulting Oy / Citlom Oü jatkaa edelleen toimintaansa. Laskussa on nyt lähettäjänä Lugano, jonka y-tunnukseksi on kerrottu 389669954. Kyseistä y-tunnusta ei ole olemassa.
Asiakkaillemme on soitettu Citlomilta puheluita, joissa on kerrottu edellisen vuoden laskun olevan edelleen avoinna ja asiakkaalle on lähetetty perintäkirje, jonka on väitetty koskevan edellisen vuoden laskua. Asiakasta on uhkailtu käräjäoikeudella, ellei laskua maksa. Todellisuudessa minkäänlaista sopimusta ei ole asiakkaan ja laskuttajan välillä koskaan ollut.
Olemme uutisoineet Citlomin aiheettomasta laskutuksesta aiemminkin vuodesta 2016 lähtien. Tuolloin asiakkaamme ovat mm. kertoneet yrityksen edustajan soittaneen heille ja kertoneen meneillään olevasta puhelinmarkkinointikiellosta, ja että kiellosta olisi sovittu vuotta aiemmin puhelimitse, mutta yksikään asiakkaistamme ei muista koskaan aiemmin kuulleensakaan yrityksestä.
Kehotamme yrittäjiä edelleen erityiseen varovaisuuteen puhelinkauppiaiden kanssa. Täysin yllättäen tulevat uhkailut perintätoimilla ja käräjäoikeudella ovat hälytysmerkki siitä, että soittaja yrittää saada asiakkaan maksamaan aiheettoman laskun.
Älä maksa aiheettomia laskuja!
(13.07.2022)
Kesäaikaan hakemistopalveluiden aiheeton laskutus tunnetusti kiihtyy. Myös asiakkaitamme kiusaava Lex Perintä Oy jatkaa edelleen kyseenalaista perintätoimintaansa perien mm. Suomen Numerokeskus Oy:n, Infonor Oy:n ja Oy Scanria Ab:n palveluita koskevia kertaalleen kiistettyjä, aiheettomia laskuja.
Aluehallintovirasto on jo aiemmin käynnistänyt valvontatoimenpiteitä kyseistä perintätoimistoa kohtaan mm. sen menettelystä riitautetun saatavan perinnässä ja riitautetun saatavan trattaperinnässä, mutta toimintaa ei ole saatu loppumaan.
Aiheeton laskutus perustuu osaltaan siihen, että mikäli laskua ei riitauteta, se katsotaan aiheelliseksi ja voidaan siirtää perintään. Monet hakemistot myös jättävät irtisanomisilmoitukset ja reklamaatiot tarkoituksella huomiotta. Luottohäiriömerkinnän välttämiseksi onkin tärkeää, että laskut on aina reklamoitu asianmukaisesti.
Myös siinä tapauksessa, jos aiheettomasta laskusta tai sitä koskevasta perintälaskusta maksetaan edes osa, lasku katsotaan kokonaan aiheelliseksi ja tällöin myös loput laskusta on maksettava. Tämä on hakemistoille edullista, sillä mahdolliset perintäkulut maksaa aina asiakas. Maksamisen myötä yrittäjä myös katsotaan sitoutuneen palvelun sopimusehtoihin, ja näin ollen jatkuva sopimus on taas normaalisti voimassa. Epäilyttävien laskujen kanssa tuleekin olla tarkkana.
Autamme yrittäjiä tarvittaessa kaikissa aiheettomaan laskutukseen liittyvissä kysymyksissä.
Silom MBK Consulting Oy lähettänyt asiakkaillemme aiheettomia laskuja
(11.07.2022)
Silom MBK Consulting Oy –niminen taho on lähettänyt asiakkaillemme täysin perättömiä laskuja. Laskussa on kerrottu tuotteeksi Markkinointiperintä, mutta asiakkaamme kiistävät tilanneensa kyseistä palvelua tai olleensa edes puhelimessa yrityksen edustajan kanssa. Kehotammekin tarkkaavaisuuteen vastaanottaessanne laskuja, joiden aiheellisuudesta ette ole täysin varma.
Autamme yrittäjiä kaikissa aiheettomaan laskutukseen liittyvissä kysymyksissä.
Suomen Verkkoviestintäkeskus kehittää oman asiakasapplikaation
(01.07.2022)
Suomen Verkkoviestintäkeskus SVVK:ssa on meneillään mielenkiintoinen mobiilisovelluksen kehitysprojekti, jossa asiakaspalvelu ja asiakkaan tarpeet on asetettu etusijalle. Samanaikaisesti Suomen Verkkoviestintäkeskuksen CRM-järjestelmä päivitetään.
Idea sai alkunsa halusta palvella asiakkaitamme yhä paremmin tehostaen heidän liiketoimintaansa. Kehitteillä olevan applikaation, jonka nimeksi on valikoitu SVVK Apps, avulla sekä asiakkaat että Suomen Verkkoviestinnän alihankintayritykset saavat elävämmän kuvan toisistaan helppokäyttöisen applikaation muodossa.
Perinteisten kliseiden sijaan välittyy parempi kuva yrityksen luonteesta, karismasta, yrityskulttuurista sekä luovuudesta.
SVVK Appsin avulla asiakkaat pääsevät katselemaan ja hallinnoimaan omia tietojaan ja tilauksiaan ja selailemaan voimassa olevia ja päättyneitä toimeksiantojaan. Muun muassa tarkoituksena on, että asiakas pystyisi applikaation avulla myös lisäämään laskuja, joita SVVK on ottanut toimeksiantona vastaan reklamoida ja hoitaa onnistuneesti maaliin asiakkaiden antamalla valtakirjalla.
Uuden applikaation avulla yrittäjät saavat myös informaatiota uusista aiheettomista laskuttajista, viranomaisten työ tehostuu ja samalla palvelu ennaltaehkäisee mahdollisen rikoksen haittavaikutuksia kotimaisille yrityksille. Näin ollen kehitteillä olevassa applikaatiossa on myös suomalaista yhteyskuntaa palveleva yleishyödyllinen ulottuvuus rikoksentorjuntavälineenä.
“Tällä hetkellä applikaatio alkaa olemaan testausvaiheessa, jolloin tarkistamme eri vaiheiden toimivuuden ja sovitamme sen yhteen meidän oman CRM-järjestelmämme kanssa, jota myös päivitetään applikaation kehittämisen rinnalla,” kertoo Suomen Verkkoviestintäkeskuksen IT-vastaava Mika Södergård.
Applikaation kehitystyö tehdään suurilta osin yhdessä, jo olemassa olevien työntekijöiden kanssa mutta olemme myös käyttäneet ulkoistetun palvelutarjoajan apua muun muassa koodauksen suhteen, etenkin applikaation alkuvaiheessa. Yrityksen sisältä löytyy runsaasti kokemusta sekä tekoälystä että IT-järjestelmien kehittämisestä.
Asiakkaat otetaan mukaan testausvaiheeseen, jotta varmistetaan applikaation toimivuus ja helppokäyttöisyys. Testausvaiheessa kerätään palautetta ja viimeistellään sovellus juuri sellaiseksi, että se palvelee asiakkaitamme mahdollisimman hyvin. Näin pystymme auttamaan suomalaisia yritysasiakkaitamme luomalla hyviä ja kestäviä ratkaisuja, jotka kantavat vuodesta toiseen.
Kesäinen tervehdys!
(07.07.2021)
Kulunut vuosi on ollut suurimmalle osalle suomalaisia yrittäjiä vaikea. Pandemia on tuonut omat haasteensa kaikille, ja mm. sähköisten palveluiden kehittäminen on tullut monelle yritykselle ajankohtaiseksi. Myös me kehitämme palveluamme entisestään. Vuosi 2021 on palvelullemme jo 13. toimintavuosi, joka omalta osaltaan kertoo palvelumme toimivuudesta sekä asiakastyytyväisyydestä.
Palveluidemme päätavoitteena on estää yritykselle aiheutuvat taloudelliset tappiot poistamalla aiheeton hakemistolaskutus, joka onnistuu sopimuksia oikeaoppisesti irtisanomalla. Myös suoramarkkinointikiellon asettaminen tuo korvaamatonta työrauhaa, kun yrittäjä vapautuu puhelimeen vastaamiselta ja erilaisten sopimus-, lasku- ja reklamaatioasioiden selvittämiseltä varsinaisen tuottavan työn pariin.
Vaikka joku hakemisto siirtäisi aiheettoman laskunsa perintään, laskua ei kuulu maksaa, ellei hakemisto ole toimittanut todistetta laskun aiheellisuudesta. Kiistämmekin tarvittaessa myös sopimusasiakkaillemme lähetettyjä aiheettomia hakemistolaskuja koskevat perintätoimet.
Hakemistolaskuttajia on kuluneiden vuosien aikana ollut runsaasti, ja tavallisesti kesän kynnyksellä ilmestyy muutamia uusia toimijoita, eivätkä toimintatavat ole vuosien varrella juurikaan muuttuneet. Olemmekin riitauttaneet hakemistolaskuja miljoonien eurojen edestä, joten palvelullemme on kiistatta ollut tarvetta.
Matkan varrella palvelullamme on ollut useita kilpailijoita. Terve kilpailu on toki kehittävää, mutta ylilyöntejäkin tapahtuu ja olemmekin valitettavasti joutuneet ryhtymään viimeisen vuoden aikana jälleen oikeudellisiin toimiin kilpailijoiden harjoittaman tahallisen asiakkaidemme harhaanjohtamisen vuoksi. Poliisitutkinnasta huolimatta rikollinen toiminta kuitenkin jatkuu edelleen. Mikäli saatte häiritseviä myyntipuheluita, joissa vaikkapa mustamaalataan meidän palveluamme tai esimerkiksi esiinnytään meidän palvelumme edustajana, kehotamme ilmoittamaan välittömästi asiasta meille.