Pari varoituksen sanaa hakemistorintamalta

Haluamme jälleen muistuttaa yrittäjiä kevään korvilla heräilevistä hakemistokauppiaista. Sen lisäksi, että yrittäjät saavat yhteydenottoja uusilta hakemistokauppiailta tuoreine myyntipuheineen, samat vanhat veijarit kokeilevat uusia kikkoja ja toisinaan vanhojakin hämäten yrittäjää aloittamalla puheensa: "Teillähän on ollut tämä sopimus meillä, tietoja tarkistaakseni soittelin..."

Kuten useimmat yrittäjät tietävätkin, tuon kaltaiset puheet johtavat usein laskun saapumiseen, vaikka palvelusta puhelun päätteeksi kieltäytyisikin. Mikäli teillä on tilattuna valtuutuksen sisältävä palvelumme, toimittakaa arveluttavat laskut meille tarkistettavaksi ja mahdollista reklamaatiota varten.

Lex Perinnän aiheettomia maksuvaatimuksia tipahtelee asiakkaillemme edelleen, tosin huomattavasti aiempaa vähemmän. Olemme tiedottaneet luottotietoyhtiötä kiistämistämme Lex Perinnän trattauhkaisista maksuvaatimuksista, jotta he voivat estää mahdollisen aiheettoman maksuhäiriömerkinnän syntymisen. Voimmekin iloksemme kertoa, että olemme toimillamme estäneet asiakkaillemme muodostumasta jopa ratkaisevasti liiketoimintaa haittaavia maksuhäiriömerkintöjä.

Vaikka häiriömerkintä olisi aiheeton, sen poistaminen on usein mahdotonta tai vähintään työlästä, ellei laskusta ole aiemmin reklamoitu, joten olkaa aina tarkkana vähäpätöiseltäkin vaikuttavan aiheettoman laskun kanssa. Suomalaiselta toimijalta saapuvaan aiheettomaan laskuun täytyy aina reagoida jollakin tavalla; ellei laskua aio maksaa, siitä täytyy reklamoida laskun lähettäjälle.

Aiemmin aiheettomia laskuja lähettänyt Citlom on laskuttanut yrittäjiä viime aikoina ainakin nimillä Silom MBK Consulting Oy, Lugano ja Elämän areena. Joissakin laskuissa on ollut logona piirroskuva kruunusta. Kyseinen taho on soitellut myös perintäpuheluita, joissa on väitetty, että edellisvuonna tehdystä tilauksesta olisi lasku maksamatta. Minkäänlaista palvelua Citlomilla ei kukaan ole kuitenkaan havainnut olevan, vaikka olisi laskun epähuomiossa maksanutkin. Jos siis saatte kruunun kuvalla varustetun oudon laskun, sitä ei kannata suin päin mennä maksamaan selvittämättä laskun oikeellisuutta.

Asiakaspalvelumme tavoitat arkisin klo 10-14 joko tästä kotisivumme alanurkasta löytyvän chat-toiminnon kautta tai puhelimitse. Muina aikoina voit lähettää sähköpostia, johon vastaamme mahdollisimman pian.


Vieritä ylös