Harhaanjohtavia puheluita ja aiheetonta laskutusta taas liikkeellä

Suomalaiset yrittäjät ovat viime aikoina jälleen saaneet paljon yhteydenottoja, joiden tarkoituksena on kaupitella markkinoinninestopalveluita tai internetnäkyvyyttä. Yhteydenotot ovat usein epäselviä, eikä yrittäjä välttämättä ymmärrä, että kyseessä on markkinointipuhelu. Soittaja saattaa esimerkiksi väittää tarkistavansa yrityksen tietoja kunnan yritysrekisteriin. Jälkikäteen yrittäjälle saapuu lasku palvelusta, jota ei edes tiennyt tilanneensa.

Toisinaan yrittäjiä yritetään harhaanjohtaa väittämällä, että he olisivat tilanneet palvelun jo aiempana vuonna ja silloin sovittu ilmainen vuosi olisi nyt tullut päätökseen ja seuraavan vuoden palvelumaksu täytyisi nyt suorittaa.

Tietoomme on tullut myös tapauksia, joissa sopimuksen väitetään syntyneen niin, että yrittäjä on jättänyt vastaamatta palveluntarjoajan lähettämään sähköpostiin.

Suosittelemme aina varmistumaan laskun aiheellisuudesta sekä oikeellisuudesta ennen maksamista. Kehotamme erityiseen varovaisuuteen tapauksissa, joissa jokin taho laskuttaa Teitä ilman asianmukaisen tilausvahvistuksen ja sopimusehtojen toimittamista. Muistutamme myös, että aiheettomaankin laskuun tulee aina reagoida asianmukaisesti.

Vieritä ylös